Här bygger man ut ett hus

Vi bygger ut för andra gången huset vi köpte som en liten, enkel stuga i mars 2003. Detta är ingen stuga längre, detta hus är vårt hem. I dag, tisdagen den 31 augusti, började verkligen hända saker med själva husbygget.


Denna bild tog jag i går från en luktstolpe på tomten. Från denna luktstolpe tänker jag ta en bild varje dag för att kunna se hur arbetet fortskrider. Snickaren murade grunden, grävmaskinisten gjorde markarbetet, inte bara angående grunden, det var också mycket annat markarbete. Finns inte ordet landsskapsarkitektur på svenska? Om så, då var en hel del markarbete där grävmaskinisten utförde rena arkitekturen. Golvet är gjort av min dotterson och mig.


Klockan halv tre i dag hade det hänt saker med byggandet. Jag har lätt för dagdrömmar men jag drömde aldrig att en snickare skulle hinna med så mycket på så kort tid.


Anders snickare är färdig för dagen och samlar i hop sina verktyg i bilen. Anders är en fin kille, otroligt duktig, nogrann, behaglig i sitt bemötande och riktigt kunnig och fin i allt samarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0