Forsar kan se olika ut

Jag tänkte inte använda så många ord i denna blogg. Jag lade här in en filmsnudd tillhörande vulkanutbrottet i Island om någon skulle ha intresse för att se. Jag har nu bloggat en och en annan gång om detta utbrott och lagt in bilder och filmsnuddar med mindre texter. Det går också att mättas av detta men för en Islänning är det en självklarhet att vara lite aktivt med i matsen och ha öga på utvecklingen. Einar Þór Hauksson heter mannen som filmade detta.

Hraunfossinn í Hvannagili [HQ]

Våra goda grannar, Stina och Lars med döttrarna Alma och Siv, kom i dag och vi engagerade oss intensivt på att få ordning på vår nya TV som jag bloggade också om i går. Det blir nu en ny antenn också och då blir det riktig fart på vårt TV-tittande efter det. Lars pratade med en supportr, som jag också gjorde i går, och denna supporter påstod bestämd att detta handlade om vår antenn som sitter på taket och stirrar oavbrutet mot himlen. Då gick Lars hem och hämtade en inomhusantenn från en husvagn och vad tror ni, den fungerade bättre än antennen på taket. Det kom bild på nya TVen. I dag förstår jag ännu mindre denna elektroniska teknik än tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0