Webbkamera

Han heter Per Ekström, Ålänningen som bor tillsammans med sin isländska fru i Seljahverfi i Reykjavík, och han följer tror jag noggrant med vulkanutbrottet. De båda anar jag. Han har lagt in bilder på Facebook och i går hittade jat detta, tack för det Per

http://bit.ly/vulkan_island


Här kan man ögonblickligen se sakerna hända. Det är roligt med dessa webbkameror, eller vad det nu heter, även om det går lite ryckigt. Men det går utmärkt att se hur det flammar upp med eld och rök. Lycka till om någon vill prova. Detta är riktiga händelset.

Ps. Nu blev det lite roligt. En finsksläktad man som bor i Södermanland lade märke till att det vara endast de som har Facebook som kunde se länken som jag hade lagt på min bloggsida. Han rättade till detta, skickade en länk som alla kan se. En Finne, Markku, och en Ålänning, Per, har hjälpt mig med länken till denna webbkamera som är stationerad mindre än en km från pågående vulkanutbrott på södra Island. Jag är inte så väl utrustad själv på den tekniska sidan. Tack pojkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0